Gjána Ganga - Jógamagazin

  • Jóga

Jobban gyógyulnak jógával

 A legtöbben valamilyen egészségügyi probléma miatt kezdünk a jóga iránt érdeklődni. Mielőtt megismerkednénk a tudományos kutatók véleményével két megjegyzés következik.  A tudományos kutatás több jógázó beteg és hasonló betegséggel küzdő de nem jógázó társaik gyógyulásának statisztikai jellegű összehasonlításán alapszik, megbízható eredményt ad, de nem egyénre szabottat. Másrészt ezek a vizsgálatok a jóga alatt bizonyos test, légző és lazító gyakorlatok végzését értik és általában nem veszik figyelmbe a táplálkozási és életszemlélettel kapcsolatos dolgokat, ezeket nem tekintik a jóga részének.

Bővebben

  • Jóga

Ki gyakorolhatja a jógát?

Bárki rendszeresen jógázhat, kivéve azokat, akik drog vagy alkohol hatása alatt állnak, mentálisan labilisak, vagy valamilyen súlyos fizikai betegség kizárja a gyakorlás lehetőségét. A kisgyermekekre és várandós anyákra speciális feltételek vonatkoznak.

Bővebben

Az emlékek ereje

A következő történet azért érintett meg, mert nagyon reális, emberi, ugyanakkor mégis felemelő. Ahogyan általában az igaz dolgok. Olyan, ahogyan a mesterek tanítanak. Nem kecsegtetnek olcsó boldogság szérummal, de megmutatják az utat a bennünk rejlő lehetőségekhez.

Bővebben

Lazíts és légy egészséges!

A gyakorlásunk egyik fontos technikája lazítás. A lazítás passzív, paraszimpatikus idegi tónussal váltja fel az aktív, szimpatikus tónust. Így az energiamegtartás kerül előtérbe az energia leadással szemben.

A mindennapok stressze az idegrendszeren túl immunrendszeri és hormonális szinten is hat. Így a folyamatos aktivitás és energia leadás irányába eltolódott napi tevékenység könnyen vezethet súlyosabb megbetegedésekhez, például gyomorfekélyhez, infarktushoz, depresszióhoz, hosszabb távon cukorbetegséghez.

Bővebben

A vegetárius táplálkozásról

Bárki jógázhat, és élvezheti a jóga jótékony hatásait, amelyek a helyes táplálkozás mellett bontakoznak ki igazán. A helyes táplálkozás azt jelenti, hogy amennyiben van választási lehetőségünk, akkor megpróbálunk jobban dönteni.

Bővebben

Találd meg a békét önmagadban!

A jóga része a meditáció. A szemünket behunyva legtöbben azonban rögtön elveszünk saját gondolataink között. Talán ezért, az alábbi részlet legjobban hangsúlyozott szava ez volt: "légy ott". A Jóga a mindennapi életben rendszer 2. szintjén veszi kezdetét a So-Ham mantrával végzett meditáció. A meditáló jógik ismertetőjele a fa-gyöngyfüzér, a mála. Minden mantrával a következő málaszemre kerül a kéz.

Bővebben