A jógaórákról

Debrecen    Nyíregyháza    Miskolc    Hajdúszoboszló-Ebes    Hajdúnánás    Vámospércs    University

Jóga a mindennapi életben rendszer első szint

Az első szint gyakorlatai segítenek a testi-lelki egyensúly megteremtésében.  Sokoldalúan erősítik, lazítják a test izmait, ízületeit.  Idősebb korban vagy feszült, nehezen mozgó test estén is alkalmasak a gyakorlásra és megtanítanak arra, hogy rendszeres végzésük révén hogyan javíthatunk közérzetünkön. Ugyanakkor minden szükséges alapot megadnak a klasszikus jógaászanák és későbbi meditációk gyakorlásához. 

Néhány jellemző példa:

 1 1 15

 A gyakorlat finoman nyújtja a térdhajlító szalagokat,segít kialakítani a medence helyes tartását előrehajlás közben.

 1 4 13  A vállkörzés az első lépés a vállízület mozgékonyságának javításához és a hátizmok erősítéséhez. Ha figyelünk a légzés és a mozgás összhangjára tökéletesíti a légzést.
 1 3 7

 A csónak nevű gyakorlat rendszeres végzése erősíti a hasizmokat és javítja az egyensúly érzékelését és megtartását.  

 1 6 8d

 Az evezés az első lépés a gerinc hajlékonyságának visszaszerzése felé. Javítja az általános erőnlétet is. 

 
 

Ajóga sokkal több, mint testmozgás. A pránajáma és önvizsgálti meditáció gyakorlása már az első szinten elkezdődik.  

pranayama

1 1 6a Már az első szinten is találunk nehezebb gyakorlatokat.

Szeretünk a természetben gyakorolni. Az alábbi kép a nagyerdőn készült. A pávanamuktászana végzése során az orr a homlokhoz közelít...  Lazítja a hátizmokat, növeli a térd mozgékonyságát és serkenti az emésztést.   Azaz a homlok közelít a térdhez. 

pavanamukt

 

Pin It